کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم

کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم

کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم

کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم



 عمومی کشور در نشست هم‌اندیشی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ضمن تأکید بر نقش موثر کتابداران به عنوان سفیران فرهنگی این جشنواره از تلاش آنان تقدیر کرد.

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، چهارمین نشست هم‌اندیشی هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در این  استان با حضور اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ علی‌محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی و جمعی از مسئولین، کارشناسان ستادی و کتابداران استان برگزار شد.

اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به حضور  ۲۳۸ هزار شرکت‌کننده به‌صورت مکتوب و آنلاین در دوره قبل این جشنواره، اظهار کرد: در ششمین دوره برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی سه عنوان کتاب در گروه‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال انتخاب و معرفی شد و  امسال با توجه به این استقبال، تصمیم گرفتیم تعداد این کتاب‌ها به ۶ عنوان افزایش دهیم.

وی افزود: پس از اختتامیه جشنواره رضوی مدیران و کارشناسان به بررسی ضعف‌ها و آسیب‌شناسی این مسابقه پرداختند تا در سال جاری شاهد این مشکلات نباشیم.

جانعلی‌پور گفت: در راستای مسابقه کتابخوانی رضوی از مهرماه سال گذشته به تهیه منابع و طراحی سوال پرداخته و در استان‌های کشور توزیع کرده‌ایم.

وی ضمن اشاره به برگزاری اختتامیه این مسابقه در دهه کرامت گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی مرتبط با ترویج سیره اهل بیت بوده و شرافت موضوعی دارد. نهاد کتابخانه‌ها نیز برای آشنایی افراد با این سه بزرگوار (حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع)، حضرت احمد بن موسی شاه چراغ(ع) و کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س)) کتاب‌ها را با ۵۰ درصد تخفیف در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تأکید بر نقش موثر مسئولین و کتابداران کتابخانه‌ها به عنوان سفیران فرهنگی این جشنواره از تلاش مجموعه کتابداران و مسئولین کتابخانه‌های عمومی استان قدردانی کرد.

وی با اشاره به پیشرفت چشمگیر برای برگزاری مطلوب و باشکوه هفتمین دوره این جشنواره افزود: امسال ۱۱۰ هزار نسخه کتاب و بیش از ۵۰۰ هزار برگه مسابقه در سراسر کشور توزیع شد و در اختیار نزدیک به  ۲هزار و ۳۰۰  کتابخانه نهادی  و  ۱هزار کتابخانه مشارکتی قرارگرفت تا هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به همت کتابداران و مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌ها با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.

علی‌محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در این نشست با ارائه گزارشی از برنامه‌ها، طرح‌ها و خدمات کتابخانه‌های عمومی استان گفت: فعالیت‌های فرهنگی متنوعی همچون نشست‌های کتاب‌خوان، نقد کتاب و مسابقات کتابخوانی و...  برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی این جشنواره اجرا می‌شود.

جهانی تصریح‌کرد: برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فرصت مناسبی برای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و معرفی کتابخانه‌های عمومی، همچنین اشاعه فرهنگ رضوی در جامعه است و بدون شک تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب نقش به‌سزایی در استقبال مردم از این اقدام فرهنگی خواهد داشت.

وی افزود: برای پوشش تبلیغاتی این جشنواره در مرحله نخست نشستی با روسای ادارات شهرستان‌های استان و سپس نشستی با مسئولین کتابخانه‌های عمومی شهر  برگزار شد و طی آن شیوه‌نامه اطلاع‌رسانی و تبلیغات هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ابلاغ و تبیین شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در ادامه گفت: تمام اقلام تبلیغاتی اداره کل در راستای اجرای بخشنامه کشوری اطلاع‌رسانی، طراحی، چاپ و  توزیع شده است. ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان نیز با توزیع مناسب این اقلام در محیط‌های شهری و مکان‌های پر رفت و آمد، نقش به‌سزایی در استقبال مردم از این جشنواره خواهند داشت.

 

گفتنی است؛  مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن توضیح و تشریح کامل جشنواره رضوی به انتقادات، پیشنهادات و پرسش‌های کتابداران در این‌باره پاسخ داد و در پایان کارشناسان و مدیران، دیدگاه‌ها و راهکارهای خود پیرامون اجرای باشکوه‌تر جشنواره رضوی را بیان کردند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۰۸
مریم بهشتی

نظرات  (۱)

۰۸ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۴۲ محمد فرهمند
.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی