کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم

کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم

کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم

کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی، محمد عباس زاده رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جاجرم از برگزاری نمایشگاه کتاب رسول مهربانی ویژه مبعث پیامبر(ص) در کتابخانه عمومی شهید مطهری خبر داد

عباس زاده ضمن گرامی داشت این ایام گفت: مبعث بیست و هفتمین روز از ماه رجب و روزی است که حضرت محمدبن عبدالله صلی الله علیه و آله و سلم از طرف خداوند عالم به رسالت مبعوث شدند؛ وقوع این واقعه شگفت‌انگیز، رستاخیز عالم بشریت و مبدأ تحول و تغییر اوضاع جهان و جهانیان بود. پیامبر اسلام به دستور خدای متعال مامور شد که نظام تشریع را بر طبق نظام تکوین که به دست نیرومند خود، هستی بخشوده است، بر طبق روش و نظام جهان آفرینش به جهانیان ابلاغ نماید.

وی خاطرنشان کرد: روز مبعث، بی‌شک بزرگترین روز تاریخ بشر است؛ زیرا هم آن‌کسی که طرف خطاب خداوند قرار گرفت و مأموریت بر دوش او گذاشته شد - یعنی وجود مکرم نبی بزرگوار اسلام صلی‌الله - بزرگترین انسان تاریخ و عظیم‌ترین پدیده عالم وجود و مظهر اسم اعظم ذات اقدس الهی است؛ یا به تعبیری خود اسم اعظم الهی وجود مبارک اوست و هم از این جهت که آن مأموریتی که بر دوش این انسان بزرگ گذاشته شد - یعنی هدایت مردم به سوی نور، برداشتن بارهای سنگین از روی دوش بشر و تمهید یک دنیای مناسب وجود انسان و بقیه‌ وظایف لایتناهی بعثت انبیا - وظیفه‌ بسیار بزرگی بود. یعنی هم مخاطب بزرگترین است؛ هم وظیفه بزرگترین است. پس، این روز بزرگترین و عزیزترین روز تاریخ است.

گفتنی ست هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی شخصیت والای پیامبر اعظم (ص) به عنوان الگوی حقیقی، ترویج ارزشهای والای اسلامی و آشنایی مراجعان با کتب مرتبط با حضرت محمد (ص) می باشد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۱۸
مریم بهشتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی