کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم

کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم

کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم

کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی:

شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۳۹ ق.ظ

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان جاجرم با اشاره به اهمیت کتاب و مطالعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی از برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری کتابخوانی رضوی در استان خبرداد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، علی‌محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان جاجرم با بیان این مطلب که یکی از علت‌های نابسامانی‌ها و آسیب‌های  اجتماعی جامعه،  اهل کتاب  و مطالعه نبودن است گفت :  از عواملی که در گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بسیار حائز اهمیت بوده و نقش مهمی ایفا میکند وجود فضاهای خوب و مناسب مجهز به امکانات مورد نیاز مراجعین است.

 جهانی
 با  اشاره به جایگاه دومی شهرستان جاجرم در شاخص سرانه مطالعه در خراسان شمالی گفت: فضای کتابخانه‌ها در جاجرم نیازمند توجه بیشتر می باشد  و ما با فقدان فضای کتابخانه ای در شهرستان جاجرم مواجه هستیم که این مقوله نیازمند نگاه ویژه مسئولین است. کتابخانه شهرستان جاجرم از لحاظ کیفی و کمی  تعداد اعضا و فعالیت فرهنگی مناسب است اما نیازمند فضای مناسب و نگاه ویژه است .در شهرستان جاجرم هیچ کتابخانه‌ای در حال ساخت نیست و این امر به مرور زمان در کاهش سرانه مطالعه در این شهر موثر است بنا براین مسئولین و متولیان تلاش کنند به  حوزه فرهنگ اهمیت بیشتری داده شود و دلسوزی بیشتری نسبت به منطقه داشته باشند.

وی   به میانگین سرانه فضای کتابخانه‌ای در کشورهای پیشرفته و مقایسه آن با ایران اشاره کرد و افزود: اگر افراد لذت مطالعه کتاب را درک کنند بسیاری از مشکلات بواسطه ارتقاء سطح سواد و علم و دانش در جامعه برطرف خواهد شد.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در ادامه به جایگاه ممتاز خراسان شمالی در ششمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و گفت: هفتمین دوره این جشنواره امسال در سه مقطع سنی کودک، نوجوان و بزرگسال و با افزوده شدن کتاب‌های زندگی حضرت شاهچراغ و حضرت معصومه علیهم اسلام در حال برگزاری است.

جهانی اضافه کرد:  امکان شرکت در بخش مکتوب هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تا پایان خردادماه و در بخش اینترنتی نیز امکان مشارکت تا ۲۰ تیرماه ادامه خواهد داشت.

  محمدعلی صاحبی، معاون فرماندار  شهرستان جاجرم نیز در این جلسه به تاثیر مطالعه در میزان موفقیت افراد در زندگی فردی و اجتماعی اشاره و یکی از دلایل موفقیت جوامع پیشرفته را گسترش فرهنگ کتابخوانی و افزایش ساعت مطالعه افراد عنوان کرد.

وی با تاکید بر تامین استانداردهای مورد نیاز در زمینه گسترش و ترویج فرهنگ کتابخوانی افزود : با توجه به استقبال خوب دانش آموزان و دانش جویان و مردم کتاب دوست شهرستان جاجرم باید فضای کتابخانه‌ها گسترش پیدا کند، در همین راستا مجموعه فرمانداری با همکاری و مساعدت دیگر ادارات و ارگان ها تلاش خواهیم کرد تا زیرساخت های مورد نیاز به منظور ارتقای سرانه فضای کتابخانه ها و گسترش فرهنگ کتابخوانی را در شهرستان فراهم کنیم.

 احمدمقدمی، شهردار جاجرم  در این جلسه با ارائه برخی پیشنهادات از جمله احداث کتابخانه و مرکز مطالعه در محل پارک لاله شهر جاجرم، تجهیز یک واحد مینی بوس شهرداری به عنوان کتابخانه سیار جهت استفاده مردم در نقاط روستایی مطالبی پیرامون گسترش فرهنگ کتابخوانی ارائه کرد.

رئیس دانشکده فنی شهرستان نیز استفاده از فضاهای موجود در مراکز دانشگاهی جهت ارتقای سرانه فضای کتابخانه ای و گسترش فرهنگ مطالعه، تجهیز و تکمیل کتابخانه های دانشگاه ها ،تشویق فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی را به عنوان برخی راهکارهای پیشنهادی ارائه داد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی