کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم

کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم

کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم

کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم


دانش ‌آموزان مدرسه پسرانه آیت الله کاشانی با حضور در کتابخانه عمومی شهید مطهری به مطالعه گروهی و بلند خوانی پرداختند. یاسر مرگن مسئول کتابخانه شهید مطهری گفت: به منظور آشنایی با کتاب و کتابخانه و ایجاد انگیزه مطالعه در کودکان، دانش ‌آموزان دبستان پسرانه ایت الله کاشانی از کتابخانه بازدید کردند.

وی افزود: در این بازدید کودکان ضمن آشنایی با بخش ‌های مختلف کتابخانه با شرایط عضویت، نحوه جستجو و امانت کتاب و پیدا کردن کتاب از قفسه آشنا شدند. در ادامه دانش ‌آموزان با حضور در بخش کودک، به دلخواه از بین کتاب ‌های داستان کتابی را انتخاب نمودند و پس از مطالعه، آن را برای دوستان خود بلندخوانی کردند.

مرگن گفت: مهم‌ترین فعالیتی که برای ایجاد آگاهی در دانش آموزان و موفقیت در خواندن لازم است، این است که با صدای بلند برایشان بخوانیم. دانش آموزان می‌توانند به سطحی بالاتر از آنچه قادر به خواندن آن هستند، گوش دهند. بنابراین، بلند خواندن، درک نظریه‌های پیچیده را برایشان دست یافتنی‌تر می‌کند و الگوهایی زبانی و واژگانی به آن‌ها ارائه می‌دهد که جزئی از گفتار روزمره‌شان نیستند. این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا هنگامی که به شکل مستقل از دیگران کتاب می‌خوانند، ساختار کتاب‌ها را درک کنند. بلند خواندن، پایه‌ای برای گسترش سواد به شمار می‌آید و یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها برای موفقیت در خواندن است.

مکث‌ها و تأکیدهای خواننده، به دانش آموزان امکان می‌دهد تا عبارت‌ها و روانیِ زبان را بهتر درک کنند و واژگان تازه و چگونگی استفاده از آن‌ها را بشنوند. گوش دادن به خواندن دیگران به دانش آموزان کمک می‌کند تا مهارت‌های اصلی خود را پرورش دهند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۰۶
مریم بهشتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی