کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم

کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم

کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم

کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی، محمد عباس زاده از برگزاری جمع خوانی کتاب ماه‌(قنات مظهر روشنایی) همراه با بازدید دانش آموزان دبستان  17شهریور درکتابخانه عمومی شهید مطهری خبر داد.

در این بازدید دانش آموزان ضمن آشنایی با بخش های مختلف و نحوه عضویت و امانت کتاب به جمع خوانی کتاب قنات مظهر روشنایی از سری کتابهای ماه پرداختند. کتاب قنات مظهر روشنایی نوشته محمدرضا افضلی  است  که توسط انتشارات شرکت فنی ایران منتشر شده است. این کتاب، کتابی داستانی مخصوص نوجوانان گروه‌های سنی «ب» و «ج» است که در خلال داستانی جذّاب، گرم و صمیمی و در محیطی فارغ از هیاهوی دنیای مدرن، کودکان و نوجوانان را با آداب و رسوم قدیمی، شیوه‌های ساخت و  فواید کاریز یا قنات آشنا می‌کند.

کاوه نوجوان شهرنشینی است که همراه پدر برای دیدار با پدربزرگش، راهی یک روستای کویری می‌شود و در طول این سفر جذّاب با ماجرای حفر قنات آشنا شده و ضمن آن، اطلاعات فراوانی در خصوص قنات‌ها و چگونگی حفر آن‌ها و شاکلۀ کلی آن‌ها می‌آموزد و در پایان داستان به وجود ارزشمند پدربزرگ و خطه آبا و اجدادی‌اش افتخار می‌کند.

خواندن این کتاب در ارتقای خودباوری ملّی و عزّت نفس کودک و نوجوان ایرانی مؤثر و مفید است و آن‌ها را با پیشینه پرافتخار سرزمین گهرخیز ایران اسلامی، آشنا می‌کند.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۹
مریم بهشتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی