کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم

کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم

کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم

کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم

کتابخانه گردی عضویت رایگان

به استحضار می رساند با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال 1382 به عنوان نهاد عمومی آغاز به کار کرد. با تشکیل ادارات کل کتابخانه‌های عمومی و ادارات شهرستان، توسعه کمّی و کیفی کتابخانه‌ها و نیز اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی- ترویجی؛ جایگاه ساختاری نهاد به تدریج ارتقاء یافت تا هم اکنون که در آستانه چهاردهمین سالروز تاسیس نهاد شاهد اثربخشی ملموس آن در حوزه ترویج کتابخوانی در میان سایر دستگاه‌های متولی امر کتاب و کتابخوانی هستیم.

علاوه بر برنامه‌ریزی و نظارت بر اقدامات‌ متنوع فرهنگی- ترویجی در کتابخانه‌ها، اعم از نشست‌های کتاب‌خوان؛ مسابقات کتابخوانی؛ جشنواره‌های متعدد ترویج کتابخوانی؛ جلسات نقد و بررسی کتاب؛ رونمایی کتاب؛ طرح کتاب‌خوان ماه؛ نورسیده‌ها و ...؛ و به منظور زمینه‌سازی اجرای مصوبه جلسه 692 مورخ 23/8/96 شورای فرهنگ عمومی کشور در خصوص نحوه هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی در ترویج کتابخوانی در جامعه؛ ضروری است "کتابخانه" به عنوان مهم‌ترین رکن ساختاری نهاد به مدیران و متولیان فرهنگی کشور و عموم مردم بیشتر شناسانده شود.

از سویی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری ( دام ظله العالی) مبنی بر این که "هدایتگری فرهنگی بنیانی تر از هدایتگری سیاسی است و یکی از اهداف اصلی دشمنان اسلام و ملت ایران، تغییر فرهنگ و اخلاق مردم به ویژه سبک زندگی آنان است"، همچنین تاکیدات ایشان بر این موضوع که "عادت و روش های خوب زندگی همچون کتاب خوانی یکی از ابعاد مهم سبک زندگی اسلامی است و باید مردم و جوان ها به کتابخوانی و نخبگان را به تولید کتاب تشویق کرد"؛ نهاد کتابخانه های عمومی برای تحقق و اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در این مسئله، در آستانه سالروز تاسیس این نهاد، در نظر دارد طرح " کتابخانه‌گردی" را در سراسر کشور به اجرا درآورد. در این طرح از عموم مردم و کلیه مدیران اجرایی استان و شهرستان‌ها دعوت به عمل می آید در روز 17 اسفند، از کتابخانه های عمومی بازدید نمایند تا ضمن حضور در کتابخانه و آشنایی با تلاش های ارزنده کتابداران، خدمات، روند فعالیت‌ها و اقدامات اجرایی در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ امکان عضویت رایگان از عموم بازدیدکنندگان در تاریخ مذکور فراهم آید.

با عنایت به ظرفیت اثرگذار آن مجموعه در توسعه و ترویج کتابخوانی؛ از جنابعالی دعوت می گردد در تاریخ مذکور به همراه خانواده کتاب‌خوان خود در یکی از کتابخانه های عمومی(مطابق فایل پیوست) تشریف فرما شوید. انعکاس موضوع مذکور به کارکنان ارجمند تحت مدیریت جنابعالی مزید امتنان است.

امید است با مشارکت و هم افزایی آن مجموعه و سایر دستگاه ها در امر کتاب خوانی، در مسیر دست‌یابی به اهداف مقدس فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام های موثری برداشته شود؛ ان شاء الله.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۳
مریم بهشتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی